АУКЦІОН - ЯК МЕХАНІЗМ ФОРМУВАННЯ РИНКОВОЇ ЦІНИ

Цінова політика представляє собою важливий елемент загальної стратегії підприємства, і безпосередньо входить у такий великий її розділ, як ринкова стратегія. Вона з’єднує в собі як стратегічні, так і тактичні аспекти і в найбільш...

Цінова політика представляє собою важливий елемент загальної стратегії підприємства, і безпосередньо входить у такий великий її розділ, як ринкова стратегія. Вона з’єднує в собі як стратегічні, так і тактичні аспекти і в найбільш загальному вигляді може бути визначена як діяльність керівництва підприємства по встановленню, підтримці і зміненню цін на продукцію, яка здійснюється в руслі загальної стратегії підприємства і спрямована на досягнення його цілей і задач. Тут необхідно відмітити роль маркетингу, який представляє собою організацію роботи підприємства з орієнтацією на ринковий попит. Ціни на продукцію ДП «Довжанське ЛМГ» формуються на аукціонах з продажу необробленої деревини, в яких можуть брати участь всі без винятку деревообробні підприємства, як великі деревообробні підприємства так і дрібні підприємці.

До 1991 року лісовим господарством, як і всіма галузями керувала планова економіка. Існувала командна система управління: лісгоспам доводили план на поставку деревини по встановленим цінам. Після  розпаду СРСР через розрив економічних зв’язків спостерігався також спад у деревообробному виробництві, скоротився обсяг переробки деревини. Та в кінці 90-х років із стабілізацією економіки в країні починає відроджуватися деревообробний сектор. Починаючи з 2003 року Державним комітетом лісового господарства починають впроваджуватися аукціони з продажу деревини. На перших аукціонах реалізовувалася фансировина цінних порід (дуб, бук, ясен, клен). Результати проведення аукціонів дали очікуваний результат. Ціни значно зросли, відбувся прозорий продаж ресурсів лісозаготівлі. На території Закарпаття перші торги були проведені у квітні 2003 року. Пізніше торги проводилися щомісячно, потім – щоквартально. У 2005 році ідею проведення аукціонів з продажу деревини було підтримано Державним комітетом лісового господарства України, який наказом від 19 вересня 2005 року N 418 "Про механізми продажу необробленої деревини" затвердив Порядок проведення аукціонів з продажу необробленої деревини. Цей нормативний акт мав прогресивний характер, оскільки торги почали проводитися на всій території України. Наказом Державного комітету лісового господарства України від 19 лютого 2007 року N 42 "Щодо вдосконалення механізмів продажу необробленої деревини" внесено зміни, що визначили регіональність торгів. Отже керуючись вищевказаним наказом і наше підприємство разом з лісогосподарськими та деревообробними підприємствами Закарпаття підтримують ідею проведення торгів та бере активну участь. Метою запровадження аукціонів з продажу необробленої деревини є створення прозорого механізму ціноутворення, розвитку конкурентних засад у торгівлі деревиною, для забезпечення нею зростаючих потреб вітчизняних деревообробних підприємств, установ, організацій та населення.

На аукціон нашим підприємством виставляється вся необроблена деревина в обсязі її квартальної заготівлі, окрім дров паливних, деревини, яка використовується для розвитку матеріально-технічної бази відповідно до затверджених кошторисів (будівництво, ремонт тощо), деревини, використання якої передбачено колективними договорами, деревини для індивідуального ремонту та будівництва згідно з поданими заявами, деревини для забезпечення потреб соціальної сфери, а також деревини для забезпечення потреб власних виробничих деревообробних підрозділів. Аукціони проводяться щоквартально, не пізніше ніж за 20 днів до початку наступного кварталу. Основними перевагами проведення аукціонів є те, що ціни на аукціоні формуються вільно; нікому з учасників аукціону переваги щодо розміру ціни не надаються. В результаті чого отримується вільна ринкова ціна, тобто така що встановлюються на основі попиту та пропозиції на даному ринку. 

За І півріччя 2016 року ДП «Довжанське ЛМГ виставлено на аукціони  14 270,0 м3 деревини. Продаж на аукціонах склав 100%, тобто всі 14 270 м3 деревини знайшли свого Покупця. Реалізація склала 19 147  м3, тобто 134%. Найбільшими споживачами нашої продукції є такі великі деревообробні  підприємства як ТзОВ «К’Лен», ТзОВ «Ено Меблі Лтд». За підсумками проведених аукціонів ми співпрацюємо також і з дрібними підприємствами, в тому числі і з мешканцями нашого району. На гарному рахунку в нас такі приватні підприємства як  ФОП Сабов М.М., ФГ Мартика, ФОП Веждел Ю.Ю., ТОВ Коба-ІР, ТОВ «Еко-ВУД-Плюс», ТОВ «Динамік Кепіталс Юкрейн» та інші. На аукціон 3 кварталу поточного року ДП «Довжанське ЛМГ» виставило 5140 куб.м. лісопродукції. За підсумками проведених аукціонів 15-16.06.2016р та 12.07.2016р. (додатковий), вся виставлена продукція була придбана, продаж склав 100%. Станом на 01.08. реалізація за укладеними аукціонними договорами склала 52%. Вище наведене свідчить, що продукція лісозаготівлі нашого підприємства на хорошому рахунку у споживачів. За останній звітний період ціна знеособленого кубометра реалізованої деревини склала майже 595 грн., за відповідний період минулого року вона становила 474 грн., ріст складає 25%. Даний ріст ціни ми маємо завдяки проведенню аукціонів, де в рівних умовах, прозоро відбувається продаж та формуються ціни на лісопродукцію у ринкових умовах, виходячи з попиту та пропозиції.

Головний економіст

 ДП «Довжанське ЛМГ»                                                 В.В.Батрин

Коментарів (0)

Коментарі відсутні

Написати новий коментар:


(I can not read the code)